• PEUGOT
  • NADACIA SPP
  • AXA
  • J&T BANKA
  • COOP JEDNOTA

Charitatívna reklama

Navigácia » Hlavná stránka » Zákon o športe » Charitatívna reklama

 
news img

Charitatívna reklama – nový daňovo zvýhodnený typ reklamnej zmluvy pre neziskové organizácie. Inštitút charitatívnej reklamy zaviedla novela Zákona o dani s príjmov s účinnosťou od 1.1.2018.

Poskytovateľmi charitatívnej reklamy môžu byť iba občianske združenia, nadácie, neinvestičné fondy a neziskové organizácie poskytujúce všeobecne prospešné služby. Ich príjem z charitatívnej reklamy je v úhrne až do 20.000 eur ročne oslobodený od dane, zatiaľ čo u podnikateľa je možné výdavok na charitatívnu reklamu v plnej výške uplatniť v daňovo uznaných nákladoch (po zaplatení). Pri objednávateľoch charitatívnej reklamy (podnikateľoch) nie je obmedzený ani počet zmlúv ani objem prostriedkov, ktoré môžu objednávatelia (podnikatelia) na charitatívnu reklamu poskytnúť neziskovým subjektom a uplatniť si v nákladoch.

Príjem z charitatívnej reklamy je potrebné účelovo použiť najneskôr do konca roka nasledujúceho po roku, v ktorom bol poskytnutý.

Zákon zároveň ustanovil ako podmienku pre oslobodenie príjmu do 20 000 eur od dane z príjmov povinnosť neziskových subjektov použiť oslobodené príjmy iba na všeobecne prospešné účely, ktoré sú vymedzené v § 50 ods. 5 zákona o dani z príjmov (rovnaké účely ako pri asignácii 2% z dane príjmu) a to:

  • ochrana a podpora zdravia; prevencia, liečba, resocializácia drogovo závislých v oblasti zdravotníctva a sociálnych služieb
  • podpora a rozvoj športu,
  • poskytovanie sociálnej pomoci, 
  • zachovanie kultúrnych hodnôt, 
  • podpora vzdelávania, 
  • ochrana ľudských práv, 
  • ochrana a tvorba životného prostredia, 
  • veda a výskum, 
  • organizovanie a sprostredkovanie dobrovoľníckej činnosti. 

Reklamu, pri ktorej sú splnené uvedené podmienky, je možné označiť ako “charitatívna reklama”.

Prívlastok “charitatívna” odlišuje tento nový inštitút od bežnej, komerčnej “reklamy” a vyjadruje skutočnosť, že okrem poskytnutia reklamy je ďalším cieľom tohto inštitútu aj podpora zákonom ustanovených všeobecné prospešných účelov/cieľov, prostredníctvom neziskových subjektov.

Ďalšie informácie : http://www.ucps.sk/Charitativna_reklama_pravna_uprava

Najčastejšie OTÁZKY a ODPOVEDE : http://www.ucps.sk/FAQ_charitativna_reklama

VZOR ZMLUVY o CHARITATÍVNEJ REKLAME, ktorý si môžete stiahnuť a doplniť nájdete - TU

(je nutné požiadať o prístup, ktorý bude následne autorom udelený)

 

Na základe informácií na stránke Učenej právnickej spoločnosti www.ucps.sk spracoval Ing. Ivan Greguška, ivan.greguska@stz.sk .

 

Vložené: 05. 05. 2018       Kategória: Zákon o športe
 
news img

Príspevok na športovú činnosť dieťaťa

Prinášame Vám link na článok o Príspevku na športovú činnosť dieťaťa, zverejnený na webe Učenej právnickej spoločnosti.

Príspevok je možné využiť od 1.1.2020.

 
news img

Podnikanie športových odborníkov od 1.1.2020 – zmena

Zákon č. 310/2019 Z.z. o Fonde na podporu športu a o zmene a doplnení niektorých zákonov s účinnosťou od 1.1.2020 novelizoval aj ustanovenia zákona č. 440/2015 Z.z. o športe, ktoré sa týkajú oprávnenia vykonávať činnosť športového odborníka (ŠO) - trénera, rozhodcu, ako podnikanie.

 
news img

Zmluva o sponzorstve v športe, jej použitie, výhody, zverejnenie

Na základe nového Zákona o športe č. 440/2015 Z.z. s účinnosťou od 1.1.2016 pribudol nový zmluvný typ – Zmluva o sponzorstve v športe, ktorého hlavným cieľom je podpora športu a jeho transparentného financovania. Doteraz používané zmluvy (Zmluva o reklame, Zmluva o vzájomnej spolupráci, Darovacia zmluva) v sebe nesú viaceré nevýhody, resp. riziká pre niektorú zo zmluvných strán. Dávame do pozornosti súhrn informácií týkajúcich sa zmlúv o sponzorstve v športe ako aj konkrétny vzor takejto zmluvy (aktualizácia vzoru zmluvy k 6.6.2016).

 
news img

Dobrovoľníci v športe

Zákon o športe č. 440/2015 Z.z. upravuje aj náležitosti, týkajúce sa dobrovoľníkov v športe. Zmluvu o dobrovoľníckej činnosti je možné využiť na zabezpečenie organizácie športových podujatí alebo bežnej prevádzky klubu.

 
news img

Zákon o registri MNO - nové povinnosti pre športové kluby

Od 1. januára 2019 je platný a účinný zákon č. 346/2018 Z. z. o registri  mimovládnych neziskových organizácií, ktorý prináša nové povinnosti aj pre športové kluby, ktoré sú neziskovými organizáciami (t.j. nie sú obchodnými spoločnosťami).  Neziskové organizácie majú povinnosť doplniť údaje do registra MNO.

 
news img

Účtovníctvo a dane občianskeho združenia

Prinášame link na článok na stránke Učenej právnickej spoločnosti (UčPS), ktorý sa zaoberá  problematikou účtovníctva a daní v športovej organizácii, ktorá je občianskym združením.