• PEUGOT
  • AEGON
  • NADACIA SPP
  • TIPOS
  • FORTUNA
  • J&T BANKA

Charitatívna reklama

Navigácia » Hlavná stránka » Zákon o športe » Charitatívna reklama

 
news img

Charitatívna reklama – nový daňovo zvýhodnený typ reklamnej zmluvy pre neziskové organizácie. Inštitút charitatívnej reklamy zaviedla novela Zákona o dani s príjmov s účinnosťou od 1.1.2018.

Poskytovateľmi charitatívnej reklamy môžu byť iba občianske združenia, nadácie, neinvestičné fondy a neziskové organizácie poskytujúce všeobecne prospešné služby. Ich príjem z charitatívnej reklamy je v úhrne až do 20.000 eur ročne oslobodený od dane, zatiaľ čo u podnikateľa je možné výdavok na charitatívnu reklamu v plnej výške uplatniť v daňovo uznaných nákladoch (po zaplatení). Pri objednávateľoch charitatívnej reklamy (podnikateľoch) nie je obmedzený ani počet zmlúv ani objem prostriedkov, ktoré môžu objednávatelia (podnikatelia) na charitatívnu reklamu poskytnúť neziskovým subjektom a uplatniť si v nákladoch.

Príjem z charitatívnej reklamy je potrebné účelovo použiť najneskôr do konca roka nasledujúceho po roku, v ktorom bol poskytnutý.

Zákon zároveň ustanovil ako podmienku pre oslobodenie príjmu do 20 000 eur od dane z príjmov povinnosť neziskových subjektov použiť oslobodené príjmy iba na všeobecne prospešné účely, ktoré sú vymedzené v § 50 ods. 5 zákona o dani z príjmov (rovnaké účely ako pri asignácii 2% z dane príjmu) a to:

  • ochrana a podpora zdravia; prevencia, liečba, resocializácia drogovo závislých v oblasti zdravotníctva a sociálnych služieb
  • podpora a rozvoj športu,
  • poskytovanie sociálnej pomoci, 
  • zachovanie kultúrnych hodnôt, 
  • podpora vzdelávania, 
  • ochrana ľudských práv, 
  • ochrana a tvorba životného prostredia, 
  • veda a výskum, 
  • organizovanie a sprostredkovanie dobrovoľníckej činnosti. 

Reklamu, pri ktorej sú splnené uvedené podmienky, je možné označiť ako “charitatívna reklama”.

Prívlastok “charitatívna” odlišuje tento nový inštitút od bežnej, komerčnej “reklamy” a vyjadruje skutočnosť, že okrem poskytnutia reklamy je ďalším cieľom tohto inštitútu aj podpora zákonom ustanovených všeobecné prospešných účelov/cieľov, prostredníctvom neziskových subjektov.

Ďalšie informácie : http://www.ucps.sk/Charitativna_reklama_pravna_uprava

Najčastejšie OTÁZKY a ODPOVEDE : http://www.ucps.sk/FAQ_charitativna_reklama

VZOR ZMLUVY o CHARITATÍVNEJ REKLAME, ktorý si môžete stiahnuť a doplniť nájdete - TU

(je nutné požiadať o prístup, ktorý bude následne autorom udelený)

 

Na základe informácií na stránke Učenej právnickej spoločnosti www.ucps.sk spracoval Ing. Ivan Greguška, ivan.greguska@stz.sk .

 

Vložené: 05. 05. 2018       Kategória: Zákon o športe
 
news img

Zmluva o sponzorstve v športe, jej použitie, výhody, zverejnenie

Na základe nového Zákona o športe č. 440/2015 Z.z. s účinnosťou od 1.1.2016 pribudol nový zmluvný typ – Zmluva o sponzorstve v športe, ktorého hlavným cieľom je podpora športu a jeho transparentného financovania. Doteraz používané zmluvy (Zmluva o reklame, Zmluva o vzájomnej spolupráci, Darovacia zmluva) v sebe nesú viaceré nevýhody, resp. riziká pre niektorú zo zmluvných strán. Dávame do pozornosti súhrn informácií týkajúcich sa zmlúv o sponzorstve v športe ako aj konkrétny vzor takejto zmluvy (aktualizácia vzoru zmluvy k 6.6.2016).

 
news img

Nový typ zmluvy pre športových odborníkov

Zmluvu o výkone činnosti športového odborníka ako nový zmluvný typ zaviedla novela Zákona o športe s účinnosťou od 31.12.2017 v §49a Zákona.

 
news img

Podnikanie športových odborníkov - info z Min.školstva. 8.3.2018

Ministerstvo školstva zverejnilo dňa 8.3.2018 na svojej stránke  zoznam všetkých športových odborníkov, ktorí podnikajú podľa zákona o športe. Zoznam bude MŠ aktualizovať pravidelne každý týždeň a až do ukončenia migrácie na nový IS športu je tento zverejnený zoznam jediným verejným zoznamom športových odborníkov podnikajúcich podľa zákona o športe. Zoznam obsahuje nasledovné údaje o športovom odborníkovi: meno a priezvisko, dátum narodenia, IČO, obchodné meno, začiatok, ukončenie a pozastavenie podnikania v činnosti športového odborníka.

 
news img

Dobrovoľníci v športe

Zákon o športe č. 440/2015 Z.z. upravuje aj náležitosti, týkajúce sa dobrovoľníkov v športe. Zmluvu o dobrovoľníckej činnosti je možné využiť na zabezpečenie organizácie športových podujatí alebo bežnej prevádzky klubu.

 
news img

Podnikanie trénerov po novele Zákona o športe od 1.1.2017

Aktualizované znenie po zverejnení usmernenia Ministerstva školstva dňa 20.2.2017 a informácií od Ministerstva školstva zo dňa 2.3.2017

 
news img

Zmluvy medzi športovou organizáciou a športovcom podľa Zákona o športe.

Zákon o športe umožňuje športovým organizáciám uzatvárať so športovcom 3 nové typy zmlúv : Zmluvu o profesionálnom vykonávaní športu, Zmluvu o amatérskom vykonávaní športu a Zmluvu o príprave talentovaného športovca. 
Športová organizácia, ktorá uzavrela so športovcom zmluvu podľa § 35, 39, 43, 47 a 48, resp. uzavrela zmenu alebo dodatok k takejto zmluve, je v zmysle §8, ods.4 ZoŠ povinná do 30 dní od uzavretia zmluvy predložiť zmluvu na účely jej vedenia v evidencii zmlúv a dohôd vedenej národným športovým zväzom alebo športovou organizáciou, ktorej je členom.